Om Børnehuset Strandloppen

Strandloppen er en daginstitution med børn fra 6 mdr. – 6 år.

Her er en vuggestueafdeling med 10 pladser og en børnehavegruppe med plads til 20 børn.

Vi vægter brobygning mellem vuggestue og børnehave samt børnehave og skole. Vuggestuebørn besøger børnehaven 2 mdr., før de bliver 2 år og 10 mdr. Kommende skolebørn starter brobygning fra uge 43 med planlagte besøg frem til skolestart 1. april året efter.

Vi vægter udeliv højt og benytter ofte institutionens legeplads og nærmiljøet i Gedser og omegn. Da vi er en lille institution, er vuggestue og børnehavebørn jævnligt sammen på legepladsen. I efteråret 2019 blev Strandloppens udendørs læringsmiljø opgraderet.

Det kommende år vil der være ekstra fokus på den styrkede pædagogiske læreplan. Læreplanen beskriver det pædagogiske grundlag vi arbejder ud fra.