Landsbyordning Sydfalster

Velkommen til Landsbyordning Sydfalster

Landsbyordning Sydfalster består af en folkeskole og SFO placeret i Væggerløse, en integreret daginstitution ved navn Valhal på samme matrikel og en integreret daginstitution ved navn Strandloppen, som ligger i Gedser.

Vi har ca. 230 elever på skolen fordelt fra 0-9.klasse. I Valhal er der cirka 80 børn og i Strandloppen er der ca. 20 børn.

Ledelsen består af en leder for landsbyordningen, en pædagogisk leder for dagtilbud og SFO, en viceskoleleder for skolen og en afdelingsleder for hver af de to dagtilbud. Vi er samlet set ca. 55 ansatte, som i dagligdagen samarbejder om at skabe den bedste dagligdag for de børn, som bor på Sydfalster eller som vælger området til.

På adressen i Væggerløse, hvor skole, SFO og Valhal ligger, er vi ligeledes en del af Byens Hus. Dette betyder, at Lokalhistorisk Forening, Folkebiblioteket og Borgerservice har til huse i de samme bygninger.

Vi har et tæt samarbejde med Sydfalster Lokalråd, hvor ledelsen for landsbyordningen har en sekretærfunktion. Vi ønsker, at alle borgere i området vælger at komme i Byens Hus, og derfor samarbejder vi også med frivillige aktører og lokale foreninger i forhold til fællesspisninger og andre arrangementer på og uden for matriklen.